-Уявляєш,є ж люди,які не катаються ні на чомусь взимку!

-Ага. Цікаво, і як їм ці три місяці холоду?
-Не знаю, але вони, мабуть, не здогадуються, що втрачають.

Катання на лижах, борді чи їхніх похідних – це наркотик. Не більше і не менше. І якщо вже одного разу спробував, то відмовитись дуже складно. Що говорити про ситуацію, коли живеш далеко від рідних гір та будь-яких більш-менш великих горбів в принципі, а кататись дуже хочеться. Тоді залишається вибрати, принаймні, один тиждень за сезон та поїхати відкатати так, щоб аж у вухах шуміло. :)

 2

Про UCPA я почув ще кілька років тому від друзів, яким довелось побувати в одній з їхніх шкіл. Оскільки розповідь була дуже цікавою, я відразу загорівся ідеєю, немов бенгальський вогник на Новий Рік. Організація була створена більше 40 років тому у Франції для того, щоб дати можливість молоді доступно займатись екстремальними видами спорту, як взимку, так і влітку. В теплу пору року в UCPA влаштовують сплави, катання на гірських велосипедах та трекінги, в той час як взимку основна увага приділяється гірським лижам та сноуборду. Загалом існують десятки таких шкіл по всій Франції, проте при всьому багатстві вибору Шамоні все-таки виділяється серед інших.

montblanc

По-перше, тому, що це місце проведення перших зимових Олімпійських ігор в історії. По-друге, це невелике містечко знаходиться в безпосередній близькості до найвищої гори Європи – Монблану (якщо не враховувати Кавказ). Ну і наостанок, різноманітність катальних зон навколо дозволяє не нудьгувати та змінювати їх кожного дня, а фрірайд (при наявності снігу, звичайно) вважається одним із кращих в Європі.

Транспорт

Ми летіли спочатку із Києва до Вільнюсу, а потім із Вільнюсу до Гренобля рейсом, який відкрили лише восени 2016 року. Сам аеропорт знаходиться якраз посередині між Ліоном та Греноблем, а оскільки відстань від кожного з міст до Шамоні приблизно однакова, то заночувати можна в будь-якому з них.

В самому аеропорту можна відразу взяти машину напрокат на цілий тиждень. Це дозволить бути мобільним та в будь-який день поїхати в Женеву чи Турин –  прекрасні міста, які знаходяться в межах години-двох їзди від Шамоні.

12 13

Нам дістався Peugeot 3008 з панорамним дахом, що стало величезним плюсом для друзів, які могли роздивлятись гори навколо та зорі над нами, чого, на жаль, не скажеш про водія. :)

1

 

Ціна та умови

В UCPA поставили собі за ціль зробити відпочинок доступним, і це їм вдалось! За тиждень катання ви заплатите від 600 до 800 євро в залежності від “висоти” сезону та наявності місць. В ціну входить проживання в 4,5,6-місних номерах (можна взяти і 2-місний, але за нього треба буде доплатити), прокат спорядження, скі-пас на 7 днів, послуги інструктора протягом 4 днів та триразове харчування.

Щодо прокату лиж, то спонсором UCPA є Rossignol, який надає їм моделі останніх сезонів. Мені пощастило кататись на новеньких лижах 2016-2017 років, що однозначно наклало позитивний відбиток на враження від каталки.

Інструктори в школі теж дуже високого рівня, деякі з них працюють в Шамоні вже не один десяток років та знають навколишні гори, як свої 5 пальців (або 20, в залежності від того, хто як дбає про техніку безпеки в горах).

Processed with VSCO with g3 preset

Скі-пас дає доступ до майже всіх зон катання(крім однієї) та дозволяє підніматись на найвищу точку в районі Шамоні – Aiguille du Midi (3842м), з якої відкривається неймовірний вид на Монблан. Також ця гора служить відправною точкою для фрірайду через Vallee Blanche (Білу Долину) – 20 кілометровий спуск з неймовірною панорамою навколишніх гір та враженнями на все життя.

3

Триразове харчування теж на рівні. На сніданок стандартний набір з вівсянки, мюслів, йогурту, багетів, кави та фруктів. В той же час можна ( і навіть треба!) спакувати собі ланч-бокс, адже весь день ви проводите в горах, а повертатись в будинок немає сенсу. На вечерю ж місцеві кухарі готували кожного разу щось нове. Завжди було багато м’яса та риби, одного вечора можна було спробувати гуакамоле та італійське морозиво на десерт, іншого – іспанську паелью з морепродуктами та еклери. Загалом варіант буфету себе цілком виправдовував, ніхто не залишав столову голодним чи незадоволеним.

Єдиним нюансом проживання стало те, що в кінці тижня потрібно було зібрати свою постіль, поприбирати порохотягом в номері та винести сміття. Невелика плата за те, щоб такий набір послуг коштував відносно малі, як на Французькі Альпи, гроші.

Лижна школа

Одним із основних факторів для того, що поїхати саме в UCPA, була лижна-сноуборд школа, яка існує при кожному з їх центрів. Після минулорічної травми коліна в Грузії неодноразово виникали сумніви на рахунок майбутнього зимового відпочинку та його наслідків. Крім того кататись на лижах мене вчили лише один день (дякую,Іра!), а тому техніка вироблялась через власний досвід та помилки. Чим не найкращий момент, щоб спробувати покатати з інструктором?

15

В день приїзду (неділю) всім роздають скі-паси, розповідають про роботу UCPA, питають про ваш рівень та відправляють на день у “вільне плавання”. Ввечері на “дошці пошани” з’являється список груп з розподіленням по рівнях, тому в понеділок вранці ви вже готові зустріти свого інструктора в певний час для виїзду на траси. До трас кожного дня возять спеціальні автобуси, хоча в ціну проживання входить квиток, що дозволяє безплатно мігрувати в районі Шамоні як на міських автобусах, так і на потягах.

16

По приїзді на курорт інструктор задає певні вправи та просить їх повторити, щоб оцінити чи ваш рівень відповідає заявленому і чи не потрібно змінити вам групу для подальшого комфортного навчання. Загалом в кожній групі перебуває від 8 до 15 людей, в залежності від рівня та попиту. Є як групи трасового катання, так і фрірайдові. Хоча деякі з перших під кінець тижня теж можуть проходити лекції по лавинній безпеці та основах позатрасового катання.

10

Можу відразу сказати, що катання з інструктором дало мені досить багато інформації для роздумів та навчило новому(дякую,Тео!). Єдиним негативним моментом є те, що навіть при підборі відносно рівних груп, хтось все-таки трохи випадає. А наявність франко- та англомовних учасників змушує повторювати інструктаж двома мовами, що забирає трохи часу. З іншого боку, завжди можна поїхати кататись самому та приєднатись до групи згодом. Що ми і зробили з одним французом та не пожаліли про це ні секунди. Все-таки пострибати на подушці чи поганяти по трасі в своє задоволення – це завжди приємніше, ніж чекати. :)

Зони катання

Поблизу Шамоні є кілька зон катання – “доменів”, які з’єднані між собою громадським транспортом. До однієї з них (найнуднішої на думку інтрукторів), Les Houches, скі-пас не діє. Les Tours, яку в основному використовують для перевірки ваших здібностей та розкатки перед тяжким тижнем, в період, коли мало снігу, часто всіяна клаптями землі, оскільки висота там невелика, а сонце часом пригріває навіть до 15 в кінці січня. Але і там є кілька хороших спусків, які навіть місцями нагадують наші Карпати.

11

Два домени, що з’єднані між собою трасою, Brevent та Flegiere є найбільш популярними серед тих, хто зупинився в Шамоні, адже знаходяться в безпосередній близькості до містечка, мають велику різноманітність різних трас від синіх до чорних та навіть зелених (на яких можна вдосконалювати свою карвінгову техніку). Також в Brevent можна пострибати на повітряну подушку та піднятись на вершину одноіменної гори, на якій розташоване кафе з найкращим видом на долину під назвою Panorama.

6

7

Проте найцікавішим місцем для катання є Les Grandes Montets – домен, що знаходиться в межах селища Argentiere (там, до речі, розташована ще одна школа UCPA). По-перше, саме тут найстрімкіші траси та найбільший перепад висот в околицях Шамоні. По-друге, з вершини другої черги курорту відкривається панорама на всі навколишні гори. А по-третє, з неї можна спуститись як трасами (з вершини гори ідуть лише чорні), так і льодовиком Argentiere, до самого селища. У випадку, якщо рівень катання не дозволяє зробити це на лижах/борді, завжди можна скористатись гондолою, яка відвезе вас назад донизу. Підйом на цю гору не входить у скі-пас, проте кожен інструктор в останній день катання роздає членам своєї групи окремі квитки, що дозволяють кататись на другій черзі Les Grandes Montets. В будь-який інший день один підйом наверх буде коштувати 15 євро.

 514

 

 

Après ski

Незважаючи на те, що Шамоні досить невелике містечко, розваг після катання там вистачає. Кожного дня після вечері в UCPA організують різні види відпочинку: ігри, караоке, танці чи “водіння кози”(pub crawling) по барах Шамоні. Крім цього завжди можна сходити в безплатну сауну, що знаходиться через дорогу від будівлі, в якій одночасно проживає та відпочиває 210 людей(хороше місце для нетворкінгу!).

8

А оскільки кататись 7 днів підряд фізично важко, можна організувати виїзд в італійський Турин чи швейцарську Женеву. Тим більше, що на авто це займе не так багато часу, а вражень залишиться на все життя.

P.S. Окреме дякую українській марці туристичного одягу та спорядження Turbat за штани Буштул. В них було комфортно, як на висоті 3800, так і в умовах туринської весни. Приємно, коли в нас роблять дійсно якісні речі!

Діліться з друзями та залишайте свої думки в коментарях!
    Схожі статті:
    Sziget-2010. Як все починалось
    Кахетія. Люди, вино та історія
    Автостопом до Гавани. Амстердам

    Залиште відгук

    Ви повинні бути авторизовані, щоб залишити коментар.